недеља, 13. октобар 2013.

KOMENTARI Na “ŠLJIVU”


Izvor :   Znak Sagite

KOMENTAR ČITAOCA:

Pozdrav. Pročitao sam roman, neću ipak ostavljati utisak na Sagiti. Neprincipijelno mi je da navodim samo pozitivne stvari, a prećutim ono što ne valja, a s druge strane, ne bih da nekog javno potkopavam. Da ste iz establišmenta, već slavnih i poznatih pisaca onda bi kritikovao javno bez ustručavanja, ovako ne bih. Ono što je dobro u romanu jeste pitkost i čitljivost-dinamičan je i svakako nije dosadan. Svidela mi se teorija sa vremenskim repovima i onim ispravljanjem prošlosti. Međutim, imao sam dosta problema sa tekstom. Po mom mišljenju, bilo bi bolje da se skoncentrisalo isključivo na Lakiće i Simeunoviće, uz naznake i nagoveštaja kako društvo funkcioniše u budućnosti, a da se izbegne priča o Miloševiću, Bejkeru, EU, Srbima pod jednom šljivom i sl., jer to banalizuje priču. Likovi su mi nedovoljno motivisani, deluje mi kao da nije uspešno odrađena karakterizacija. Ima nekih detalja koje bih izbacio-recimo pripuštanje psa da napastvuje Anu...nema nikakvu funkciju u priču, osim da izazove šok ili gađenje kod čitaoca. Ne mogu se sad setiti svih detalja, ali čini mi se da je u mnogome ispušten urednički zahvat...da ti ne ispadne da pametujem, i meni je on itekako potreban, potreban je i priznatim i poznatim piscima a kamoli nama. Eto, najiskrenije, ne umem da ulepšam niti okolišam. Naravno, ovo je samo moj subjektivni utisak. Nadam se da ćete dobro proći kod publike.
                                                                                                                                         Boris Mišić



KOMENTAR ČITAOCA:


Lazare,niste sami !!! Ti i Steva ste postavili nešro na papir, vredno čitanja. Pročitala sam u jednom dahu,ovu divnu knjigu.I znala sam tačno kome je pripala sadašnjost a kome budučnost. Stil i boja i ako vas lično ne poznajem su prisutni u maštovito sastavljenom mozaiku vremena. Sve čestitke...nadam se nastavku ...

Dimitrijevic Angelina


KOMENTAR ČITAOCA:


Evo pročitala sam "Sam, ispod šljive" pa rekoh da dam svoje mišljenje. Nisam mnogo upućena u SF literaturu pa samim tim ne mogu da dajem paralele. Ideja putovanja kroz vreme nije nova (Ž.Vern, A. Klark) a pojavljuje se i u nekim filmovima (Povratak u budućnost, Terminator) ali lepota ideja u umetnosti je baš u njihovoj varijabilnosti. Problem "vremenskog paradoksa" je, bar po meni, originalno u vašem romanu premošten "vremenskim repovima". I iako na kraju pod šljivom Milivoje u razgovoru sa Aleksom shvata da je njegov svet - svet iluzija koju kreiraju "besmrtnici" i da je u toku revolucija, svet koji ste stvorili u alternativnoj stvarnosti je svet iz kojeg čitalac teško izlazi. Roman koji navodi na razmišljanje, a po meni je upravo to cilj književnosti.

Slavica Mršić Petrović

REAKCIJE NA "ŠLJIVU"


3001. Srbi, veliki kolonizatori kulture, upadaju u poslednju dobro branjenu biblioteku. Među delima kraljeva, filozofa, kuvara, gerilci nalaze svoj Sveti gral, "Roman koji zaslužujem". Pisci su Lazar Janić i Stevan Šarčević. Nakon paljenja bibliotekara na lomači, gerilci odlaze sa plenom. Roman će čitati deci svoje dece, podvlačiti rečenice i razmišljati o idejama iznetim u delu, lepoti jedne duše koja se nije trošila na besciljnost. Jedan od vođa gerilskog pokreta, Živanović Živanović priđe prvoj šljivi iz drvoreda nad rovom ispred biblioteke. Živanović se popiškio na šljivu. Imao je dobar razlog u rukama. Ne taj razlog. Držao je knjigu koju će večeras čitati svom detetu. Pogledao je šljivu. - Kad bi se sve isekle za nešto ovako dobro, naučili bi da se borimo u vakuumu.

Miloš Živanović


Нема коментара: