четвртак, 14. јун 2012.

REČI U VREMENU - Četvrto poglavlje




Kao što u snovima biva, padam u bezdan ništavila i nigdine. Ko ili šta da me zadrži? San se rasplinjava u dubinama tmine, i slutim nešto od tla na čijim ću kamenjarima razdrobiti kosti.

Takvo je i buđenje. Kostolomno.

Osećam snažne bratove ruke kako me podižu i kroz polusan teško razaznajem njegov ljutiti glas :

- Nespretni čiktah! Ako budeš nastavio da padaš, sledeći put ću te podići udarcima noge!

Snažne ruke me vratiše u kola i postadoh svestan sveta oko sebe. Cvilež kolskih osovina, glasno tandrkanje točkova, jasno dozivanje khaanoora, povremeni lavež bandgola. Shvatih da sam pao sa kola u pokretu.

Svuda okolo vlada tama i konvoj postojano napreduje kroz preteće rastinje koje se kroz mrak razaznaje svuda oko nas. Zagrnućem ćebe i pokušavam da razaznam koje je doba noći.

Možda negde pred zoru.

Ježim se, trnci prolaze vratom, delom zbog hladnoće a više zbog beznađa našeg bega. Progonjeni poput divljih zveri probijamo se kroz divljinu severa; za mnoge od nas ovo je poslednje putovanje. Ubodi insekata, ujedi zmija, napadi bans taranata, glad...

Karavan je desetkovan od onog dana kada smo krenuli na put.

Sa začelja kolone kroz noć odjekuje prodorno elektronsko zavijanje. Trenutak kasnije karavan naglo živnu. Uznemireno dovikivanje, prasak korbača po leđima teglećih životinja, stenjanje khaanoora u naporu da naglo promene pravac teško natovarenih kola, zveket ratne spreme koja se naglo vadi iz kontejnera...

Kola podamnom naglo menjaju pravac i sišavši sa puta zaustavljaju se pod okriljem gustih krošanja. Bat koraka i zveket oružja ubrzaše se posvuda oko mene, a tren potom osećam prebacivanje deflektorske mreže preko glave i podižem pogled. Susrećem se sa mrgodnim bratovim očima. shvata da ga gledam, smeši se. U punoj je ratnoj spremi. Ni dan danas ne mogu da razumem brzinu kojom su naši ratnici za tren oka bili potpuno spremni za okršaj. To je bilo nešto sasvim prirodno; vekovno iskustvo jednog ponosnog ratničkog naroda.

- Tiho sada Mantele. Rozberani dolaze.

Sav prethodni metež sada je utihnuo. Čak su se i životinje umirile, kao da su znale da nam se primiče ono najstrašnije što može da nam se desi.

Kroz muk što se nadvio nad karavanom, tihi šum servo motora na ojačivačima zglobova i uznemireni pokreti khaanoora deluju poput groma. Kroz mrkli mrak sevanje energetskih palica, što se u ravnomernim razmacima uključuju, deluju kao izdajničko signalno svetlo i skupljam se pod pokrivačem, trudeći se da budem što manji. Što nevidljiviji. Šta ja tu mogu da učinim?

Derle, balavac, čiktah ; beskorisna smetnja ratnicima...

Visokofrekventni pulsirajući zvuk privlači mi pažnju i dižem pogled ka nebu. Crvenkasto žmiganje što se lagano provlači između zvezda daje mi do znanja da je nad nama Rozberanska patrolna letelica. Gotovo mogu da osetim pipke njihovih detektora kako prelaze preko mene. Tišina oko mene postaje izluđujuća i sasvim neprimereno trenutku, želim da zapevam i zaplešem na mesečini!

Želim, ali ne činim.

Signalna svetla patrolnog broda neuznemireno nastaviše da odmiču i olakšanje mojih saputnika postaje gotovo fizički opipljivo. Deflektori su obavili zadatak.
Ovoga puta...

Нема коментара: