Dobro
došli u vreme vašara i karnevala, u kojem ćete uprvo vi, čitaoci,
biti glavni akteri. Vođeni maestralnom rukom korifeja, pratićete
lance svoje neslobode i igrati u ritmu skrivenom u redovima priča
„Sa druge strane noći“, psihodelično gubeći sebe.
Koncept
prvog dela zbirke priča „Sa druge strane noći“ ispituje
granice, koje kada se dostignu, pred čitaoca postavljaju odluku da
li će se od doktora Džekila pretvoriti u gospodina Hajda ili se
vratiti u sigurnu zonu življenja. Priče, po principu
„toplo-hladno“, neguju, a zatim zadaju bol; od slika nevine
realnosti do slika potpunog haosa prelazi se u trenutku.
„Najranije
sećanje do koga mogu jasno dosegnuti odnosi se na prvomajske vašare
i datira negde u moje najnežnije doba, kad sam mogao imati tek tri
ili četiri godine. I dan danas mogu prizvati mirise šećerne vune i
roštilja, te se jasno prisetiti bižuterije izložene po drečavo
uređenim tezgama...“.
„Karusel
sa okovanim mladićima se okreće i poskakuje sve gore i dole, a
nekakvi ih majmuni jašu i podbadaju mamuzama,... Bombondžije
pomahnitale, pena im na usta udara, pa razapeli po krstovima decu i
šećerom ih namazali da odvlače zunzare od svojih tezgi.“
Scene
potčinjenosti i zavisnosti, opisi ispunjenja grubih seksualnih
maštarija, bol kao bol, ili bol koji oslobađa, predstavljaju lego
kockice od kojih Šarčević gradi svoje priče. Kao u kući strave i
užasa, čitaoci odlučuju da li će u užasu uživati ili uz vrisak
napustiti mesto događanja.
Drugi
deo knjige je novela. Sve majstorstvo Stevana Šarčeviča u
stvaranju naučnofantastičnih priča, sa elementima horora i
fantazije sadržani su u njima. Kao glavne aktere Šarčević je
odabrao ženske likove, koje sprovodi kroz paralelne dimenzije,
vodeći ih hodnicima iza čijih vrata se kriju novi svetovi.
„Dimenzije po kojima duhovi čekaju na ponovno rađanje ili se
oslobađaju kako bi se predali strastima bez obaveze da vode računa
o svom privremenom telesnim obličju…“ vođeni „...
sveštenicama koje poznaju tajne prolaska...“.
Mešaju
se snovi i java, gde je bol stvaran, a događanja sa nestvarno
stvarnim obrtima osnova konstrukcije cele priče. Između Nava i Java
likovi slovenske mitologije i ilirske istorije i u ovoj knjizi nalaze
svoje mesto, kao i u prethodnim Šarčevićevim delima. Kako se
primičemo kraju, intenzitet priče raste, a borba ko će vladati a
ko biti potčinjeni dostiže svoj vrhunac u finalu, a zatim karusel
započinje svoj novi krug.
Dobro
došli! Samo još večeras u vašem gradu osetite miris vašara i
karnevala. Uživajte u sjaju šarenih lampiona, dok pratite muziku
vergla kroz žamor nasmejanih lica, i ližete slatke i lepljive prste
od šećerne pene. Kupujte, prodajte i jezdite na konjima karusela.
A kad maske padnu? Iz mraka iza vas disaće neka čudna bića, dok
vam se klovnovi budu unosili u lice svojim jezivim osmesima. Kuće
straha postaće stvarnost, a divlje zveri krenuće u potragu za
krvlju. U trenutku kada se budete zapitali da li je zlo koje vidite
stvarno ili samo odraz vaše duše u nekom krivom ogledalu, tada ćete
znati da ste upravo stupili na drugu stranu noći.
Novi
Sad,
januar
2018. Danijela MILOSAVLJEVIĆ
Нема коментара:
Постави коментар