четвртак, 18. октобар 2012.

Kratak prikaz fanzina „RAKETLA br.3.“




Autor: Boris Mišić



NA TRAGU PISCA-nekoliko dobrih prikaza poznatih knjiga o vampirima ; obrađeni su kako klasici žanra poput Drakule i Salemova, tako i savremeni hitovi poput Sumraka. Za sve generacije i ukuse.



KADA SE STRANE ZALEPE ZA SRCE-Stripovi, druga moja velika ljubav iz sveta umetnosti, posle knjiga. Odličan prikaz stripa koji nisam čitao-Vampire Knight Requiem... po opisu mračan, uzbudljiv strip, puno nasilja, seksa, krvi, sado mazo igara, čudesnih bića- zvuči neodoljivo). Drago mi je što je u prikaze ušao i Propovednik- posle Sendmena, omiljen mi strip. Surov i snažan, ali genijalan. Pohvalio bi u ovoj rubrici i što se našlo mesta i za domaći strip, a nadam se da je i moj prikaz Konstantinovog raskršća zadovoljio kriterijume. Ako sam koji prikaz zaboravio, nije namerno, svi su ok.


NA RAKETLINOM TERMINALU- Zanimljiv intervju sa već znatno afirmisanim piscem Stojiljkovićem, kao i sa mladim autorom koji stiže na veliku scenu Milošem Petkovićem. Mnogo mi se dopao intervju sa Milenkom Bodirogićem- kroz priču o vampirima i domaćim verovanjima, čovek je i mnogo toga rekao o nemilosrdnoj industriji zabave i nametanju i proizvodnji ukusa i mišljenja. Obavezno pročitati, ima sjajnih promišljanja.



***



Trinest priča, ali ovoga puta nije baksuzan broj) . Priznajem kao neko ko piše, da me je ovaj deo najviše zanimao a istovremeno sam se ovog dela ponajviše i plašio , hoće li biti sve kako treba, i hoće li priče biti zadovoljavajućeg kvaliteta. Srećom, sumnje se nisu ostvarile, vrlo sam zadovoljan pričama koje su odabrane za Raketlu.

VOJVODINO PISMO-Prva priča, i odmah snažan utisak, mračna, jaka, nije za svačiji stomak ili nežno srce. Ima nešto u sebi što me podseća na Barouza, ne znam tačno šta, neki upečatljiv mrak. A stihovi ubačeni u priču dodatno joj daju psihodelija šmek.



DAH LEDENE GROBNICE- Živopisan i interesantan stil, pomalo vickast i zabavan, smešten u hladno severno okruženje. Horor elementi ovde su provučeni na jedan zabavan način, ali opet priča ne gubi zbog toga na radnji i dinamici.


DETE DINARE-Pošto je u pitanju moja priča, nije red da puno komentarišem, valjda će drugi dati sud. Reći ću samo da sam pokušao malo drugačije da predstavim vampire, uz naglasak na psihu u ratnom i poratnom periodu, i borbu glavnog lika sa samim sobom i demonima iz svoje prošlosti. Nadam se da je nešto jeze dočarano.


EVA-Zanimljiv eksperiment, vrlo snažan izraz, maštovito, upečatljivo, a opet tečno napisano, priča klizi. Dobro to zvuči na engleskom, baš interesantno.


PRESTOL OD KOSTI-Čini mi se da ova priča najviše ide na opise, dočaravanje atmosfere, nije loše napisana, sasvim solidno.


LUD JE SAMO ONAJ...- Hmm, kratko, sarkastično, pomalo filozofski, ali neka mračna filozofija)


ODLOMAK IZ KNJIGE DUHOVI BLAGA-Neobičan tekst, stilom i jezikom epska fantastika, ali i sa horor elementima. Svakako je interesantno, ali mi je teško dati neku konačnu ocenu, jer je prosto deo veće celine, koju nisam pročitao, nadam se da hoću.


HUAN DE LA ALBATROS-Ova priča ima sve potrebno za dobru zabavu-spoj starog detektivskog šmeka i modernog, urbanog krimi miljea, opasno zavodljivu moćnu vampiricu, drevne tajne. Dobro smućkan koktel!


ODLOMAK IZ ROMANA PERUNOV HRONIČAR-Dopada mi se ova kombinacija epske fantastike i horora koju autor forsira. Ovde je lepo uklopio i atmosferu ledene severne pustoši u priču.


POSLEDNJA LUNOVA AVANTURA-Ovde sve pršti i seva, ima svega, vampira, detektivskog miljea, erotike, vampira, igara moći i podčinjenosti. Autor ne stišće kočnicu, samo vozi, sedite i prepustite se.


MISTERIOUS VOJVODA-Izvinjavam se ako nisam dobro napisao. Ljudi , stavljate na iskušenja moje ne baš sjajno baratanje engleskim)Interesantan je kontekst i okruženje priče.


TAŠI TAŠI TANANA- Malo drugačiji ugao gledanja na vampire. Trudna i nervozna vampirica, prilično seksualno raskalašena...Duhovito i otkačeno, možda i poigravanje sa uobičajenim klišeima žanra.


IZA PANSIONA-Kratko, ali opet puno utisaka, senzualno, erotično...Lepo napisano. 




Нема коментара: