четвртак, 5. јул 2012.

TROPIKANA - Osmo poglavlje




Tek dve nedelje kasnije Markiz odgovara i Jocika odlučuje da me lično odvede. Sedamo u crvenu ladu sa zjapećim kraterima rđe. Začudo motor pali iz prve i auto se sasvim dobro kotrlja po peščanom puteljku po kome, poput grebena, iskaču gomile razbacanog šuta. Otkinuti auspuh se uglavnom vuče za nama, a zvuk motora neodoljivo asocira na dizel mašinu oklopnog vozila. Posle poduže vožnje kroz pejsaž u kome se smenjuju luksuzne vile sa ubogim kolibama što vrve dečurlijom, potom zapuštenim putem kroz deo prekriven plastenicima i voćnjacima, zalazimo u šumoviti i sve ređe naseljeni deo sa ruševnim imanjima. Najzad se zaustavljamo pred kućicom zavučenoj iza gustog bagrenjara. Tanjire satelitskih antena, i antenice vajrles mreže zapažam već sa prilaza. Iako je zgrada olupana, ono što te antene koristi nije deo vukojebine. U najmanju ruku je čudno kako to nikom ne zapada za oko. Mora da se nalazim na mestu neinteresantnom ajkulama. Struja je dovedena preko tri bagremova stuba, a potkraj kuće primećujem i jedan vojni agregat, trenutno neaktivan, ali dobro održavan i u funkciji. Sečemo preko svake mere zakorovljeno dvorište, pa potom, kraj uredno i visoko složene gomile isečenog drveta, ulazimo u neuglednu zgradu. Prošavši prašnjavim hodnikom, ignorišemo dvoja vrata i otvaramo poslednja. Ulazimo u samo predvorje pakla.

Police, stolovi, stolice, čak i patos zatrpani su raznim elektronskim sklopovima, ekranima, tastaturama, miševima, štampačima i to u raznim fazama sklopljenosti i funkcionalnosti. Sve je to ispovezivano impozantnim snopovima kablova koji vise poput lijana u džungli ili se kao zmije uvijaju po patosu. Brend računari najnovije generacije i skupocene notebook igračke su kao i sve ostalo u prostoriji, razbacani bez ikakvog reda, prateći neku meni nevidljivu funkcionalnost. Rusvaj dopunjuje neviđena količina optičkih medija u ništa manje haotičnom stanju. Gde koji u stalcima postavljenim na najneverovatnijim mestima, a drugi jednostavno razbacani gde se koji zatekao. Kao pauk iza ogromnog monitora pojavljuje se omanji vižljavi ćelavac, držeći šolju sa likom paje patka.

Markiz!

- Da...Dakle leg...legendarni kimejker je sti...stigao Od..davno imam za...zakrpu a...ali niko nikada
nije došao do ori....originala.Odsa..da će voj..vojni ser...veri bi...biti otvo...otvoreni za mo...moju
malenkost.
Dajem mu ploču i ubacuje je u plejer. Krajičkom oka ugledah M-60. Tip je kompletno opremljen za nezvane goste. Na monitoru se pojavljuje poznati interfejs i posle kraćeg kodiranja iskače i šifra. Naš domaćin je zapisuje na parčetu papira i u Explorer unosi adresu. Mašina koju koristi je munjevita. U trenu je na ulazu vojne obaveštajne i šifra je glatko prihvaćena. Oznaka šesdesetdruge znači da server nema informaciju da je brigada rasformirana. Na trenutak pomišljam da to možda i nije slučajno. Počinje da pretražuje po datotekama. Najednom se zaustavlja i značajno me gleda.

- Ka...kada je brigada ras...rasformirana ? Miii...mislim, koje go..godine?

- Dvehiljadite, zašto ?

- A kada si pre...predao svoj kimejker Glob...Globaal Trejdu?

- Drugog maja...dvehiljadešeste...

- Akt...aktiviran je drugog juna 2006.Tvoj kup..kupac nije gubio vreme. P...preko njega je
odob...odob...odobreno skretanje kursa aa...avionu nemačkog ratnog vazduho....vazduhoplovstva na
letu GAF 383/04 iz Prištine prema Landsbergu u Ne...Nemačkoj.Vojni kontrolori su ih p...propustili
po tome nalogu. i ne samo to. Najmanje tri do četri p...puta mesečno se preko šif...šifree
šesdesetdruge odob...raaavaju skretanja kursa v...vojnim avionima sa Kosova ili iz B...Bosne koji
p...prelaze našu teri...teritoriju.Sle..sledeći let je već dee...devetog juna.

- Šta bi to moglo da znači? - Nešto je tu jako mutno i smrdi na pare.

- Ne znaa..ne znam. Aa...ali mogu da po...pogledam. Saa...samo treba mi malo vre...vremena. D..
dva - tri daa...dana...naj...najmanje.

- Dobro, gore već ionako ne može biti. Vidimo se za tri dana.

Gledam upitno u Jociku i on potvrdno klima glavom. Mali haker nastavlja :

- Vii..vidiš ima tu još jee..jedna stvar.Mo...mogu doo..doznati odakle je upu...upu... upućen zahtev
za skretanje kuuu...kursa.

- Ne vidim šta ćemo sa time postići.Ja sam traženi kriminalac. Ne mogu otići u kasarnu i reći : Ja
sam prodao vaš šifrarnik, pa ste sada najebali.

- Ako ta žena o kojoj go...govorimo ima neke taj..tajne pohra...njene u računaru ja mo..mogu lako
doći do njih. Ucena je po...ponekad vrlo dob...dobro oružje.

Posle toga prolazi nekoliko predugih dana. Gladan sam. Kradem po samoposlugama i nekoliko puta sam isprebijan. Vreme ipak nekako prolazi i najzad ponovo sedamo u Jocikinu šklopociju, pa se vraćamo Markizovoj jazbini. Poseda me za sto sa šarenim časopisom i gomilom hartije. Predamnom je “NIN” od 24, avgusta 2006. otvoren kod članka naslovljenog “Incident sa nemačkim vojnim transportnim avionom” i podnaslovom ” Zalivanje Srbije.” U tom članku piše kako je 2.juna ove godine tačno u petnaest sati i petnaest minuta pilot JAT-ovog aviona na liniji Tivat-Beograd prijavio oblasnom centru kontrole letenja da na otprilike dvanaest nautičkih milja sa svoje desne strane, a na dvadeset milja od Valjeva, vidi drugi avion i da iz tog aviona ispada nešto nalik na veliku ledenu loptu. Lopta je do planine Maljen padala oko jedan minut i trideset sekundi i pala je negde između Kosjerića i Banje Vrujci. Nemački avion, transal, kojim je pilotirao potpukovnik Šref, kome nije bilo poznato da se bilo šta desilo, ispunio je svoju misiju, i kako tu piše, bezbedno se spustio u svoju bazu Vunstorf. Tu je i jedan dokumenat, zvanični zahtev Nemačke ambasade u Beogradu od trećeg maja kojim traži preko ministarstva spoljnih poslova da joj direktorat civilnog vazduhoplovstva, uz mišljenje istog kao i ministarstva odbrane dozvoli dva preleta od Prištine do Landsberga u Nemačkoj, sa “više desetina kilograma oružja, municije,desetak kilograma zapaljivih aerosola,boje, kompresovanog azota,kiseonika, baterija, dijagnostičke robe” i konačno,ono što mi posebno privlači pažnju, ” 0,04 kilograma infektivne supstance”.

- Poo..pogrešio sam u proo...proceni učestaloo...sti korišš...korištenja šifre... Za..zahteva pre...preko
šesetdruge je dosada bilo stotinu čee..četrdeset dva. - Pojasni mi precizno mucavi haker. Moj aparat
služi za poslove sa odlaganjem opasnog otpada i nimalo ne sumnjam da je u tome mnogo para, ali
to ni najmanje ne olakšava moju situaciju. Srećom, mali ima još podataka.
- Dii..direktor ovdaaa..ovdašnjeg Globalovog predstaaa...predstavništva iii...ma račune u Cirihu i
na Kaj...kajmanskim ostrvima.Pooo...posle svakog naa...loga izdatog preee...preko šesdesetdruge na
jedan od tih raa...računa stiže uplata, istovreee...istovremeno kada i na cent...centralni račun
Glob...Globala.

- Šta to znači, ako boga znaš?

- Znači da gooos...gospođa pot...potkrada svoje šefove

Pruža mi gomilu odštampanih papira i jednu CD ploču.

- I da to možeš da do...dokažeš. Ovo su Imejl i te...telefon najviše faaa..face do koje sam uss...peo
da do...dođem – Gurnuo mi je u ruke izmrljani papirić - Ostalo je na tebi. Hej, nee...nemoj mi
zaatvoriti pristup Ser...serverima.I sre...Sretno!

Nemam vremena za gubljenje i bacam se na posao. Plan je pomalo mutan, ali neki putokazi su markirani.


Нема коментара: