недеља, 31. јул 2016.

PROČITAO SAM UBIQ 17

Autor: Boris Mišić

Danilo Brozović - Usporednice. Broj otvara jedna naučnofantastična priča. Idejno jaka, ali mi je nekako na malom prostoru pomešano previše sf tema-paralelni svemiri, veštačka inteligencija, tajne identiteta, prostora i vremena...nekako mi se čini da bi bolje bilo da se držalo jedne, glavne teme...malo je sliznulo u filozofski deo skoro, gubeći niti priče, radnje i likova.
Saša Robnik - Okno K-14, Azra. Tečno pripovedanje, sentimentalna ali i bolna i potresna priča o porodičnom nasilju, u kingovskom maniru i sa flešbekovima prošlosti. Vrlo dobro
Marija Pilić-Poe, doktor i knjižničarka. Marija ima tu sposobnost da vam na malo stranica potpuno suspenduje nevericu, i negde balansira između fantastike i nečeg bliskog magijskom realizmu. I ova priča je takva, odlično napisana, donekle malo smeta predvidiv kraj, ali ne previše
Filip Nikolić - Škrinja baziliskova. Ovde imamo priču na tragu pomorskih legendi, sasvim korektno napisano i osmišljeno, mada mi fali u ovoj priči ,,jača'' i ubedljivija fantastika.
Martina Barišić - Lijepo spavaj. U delu o autorima stoji da joj je ovo prvi objavljeni rad, što po meni implicira da od Martine možemo očekivati jako dobre stvari u budućnosti, jer se ovde predstavila jednom lepom, ljudski toplom i emotivnom sf pričom.
Zoran Janjanin - Lupus. Ova priča je takođe na tragu jednog od čestih motiva-rat, i pojava, treće strane u istom, oličene u fantastičnom, nadraelnom. Ovde imamo čudan starački par i vukodlake. Nije loše, mada mi u nekoliko navrata vrlo škripe dijalozi, i uopšte ponašanja vojnika.
Mira Satarić - Pobunjenici. Ova priča kao da odgovara savršeno naslovnici ovog broja, jer počinje potragom za-žabom...jedan klasični, dobro ispričani ,,sf'' sa glavnim badžom, lepom damom u nevolji i sl.
Goran Gluščić - Crkni već jednom, Đeni. Odlično, satirično, ironično, dobro smiksano sve od veštica i fantastike do sf-a, podsmevanja i kritike društva i društvenih odnosa. Zabavno i tečno.
Igor Ivanišević - Kol(j)ač. U ovoj priči imamo snažnu povest o porodičnom nasilju, patologiji i suludom krugu trpljenja. Klasifikovao bih je kao horor. Volio bih da je duža, jer se Igor odlično razmaše u dužoj formi, i u nekom od sledećih brojeva nadam se njegovoj pravoj noveli.
Toni Juričić - Škifovilka. Znam da je i u uvodu napisano da ne bi škodilo univerzalnijih tema i pristupa, ali ja sam iskreno prilično ljubitelj ,,lokalne'' fantastike i lokalnog okruženja, meni je baš prijala ova priča o opasnim lokalnim vilama
Nataša Milić - U dobru i zlu. Dobro osmišljena, kvalitetna priča, koja polako od jedne uobičajene situacije, nezadovoljstva brakom i bogatim tajkunskim mužem, plete horor i otklon od realnosti
Boris Mišić - Vipera ursinii macrops. Naravno, svoju priču neću ocenjivati. Dvočlana ekspedicija kreće u potragu za retkom vrstom zmije otrovnice-planinskim žutokrugom, na bosanskoj planini Jadovnik. Kraj puta i konačno otkriće promeniće glavnom junaku život iz temelja.
Nenad Pavlović - Preko peska i zvezda. Najbolja Pavlovićeva priča koju sam dosad čitao, sve ono što volim u sf-u : akcija, kontakt sa nepoznatim, igra prostora i vremena, lep zaplet i osmišljen završetak. Jako dobro.
Aleksandar Obradović - Čardak i na nebu i na zemlji. U suštini, ovo je bajka, nije loše napisana, sasvim solidno, možemo je svrstati pod fantastiku, jer i bajke su u neku ruku fantastika
Stevan Šarčević - RX5. Dobar sf, roboti, veštačka inteligencija, pitanja identiteta, i za Šarčevića uobičajeno, prilično emotivnog u priči. Što je po meni samo plus, nikako mana
Milena Stojanović - Beskovo prokletstvo. Ova priča je negde na razmeđi slovenske mitologije, prvenstveno o Todorcima, legende i horora. Sviđa mi se mračna atmosfera ove priče.
Aleksandar Petrović - Jutarnja kafa. Ideja me je zaintrigrirala, ali je jednostavno toliko kratka, da nisam stigao ni da se uživim. Paf-kraj!Prekratko, prekratko, prekratko...ljudi, pišite duže! (ovo se odnosi i na mene)
Aleksandar Žiljak - Nosorog. Meni gode Žiljkove priče, pune nano i sličnih tehnologija, ali i brige za zaštitu životne sredine i ljubavi prema životinjama, i uopšte živom svetu. Ovde je uspešno okrenuo perspektive; tehnologija-mreža će očistiti prljavi svet, a iz nano maternica ponovo će se podići biljni i životinjski svet. Odlično.
Marko Marciuš - Samo za vas. Neobična i zabavna priča, ćaskanje sa Ajnštajnom kroz hodnike vremena...lepršavo i opušteno.
Vladimira Becić - Nijedan. Priča ima sve potrebne kvalitete: tečan stil pripovedanja, dobru osmišljenost i zaplet, i pouku i poruku, ljudski i društveno angažovan sf.
Riva Zmajoki - Uspavani princ. I ova priča je svojevrsna bajka, lepo napisana, eto, broj je počeo sa naučnofantastičnom pričom, a završio sa bajkom.
Što se tiče teorijskog dela, kao i uvek odlično, dva sjajna teksta : U hipersvemiru-Fredric Jameson ( prevod Milene Benini) i Roboti pobjeđuju!-Daniel Mendelsohn ( u prevodu Tomislava Šakića).



Нема коментара: