понедељак, 11. јануар 2016.

POEZIJA TANJE GAVRILOVIĆ



Tanja Gavrilović (Ex Uzelac) je načinila ogroman put od kad pratim njenu poeziju i izgradila vrlo specifičan stil. Njena se poezija odlikuje žestokim osećajima i teškim emotivnim razdiranjima i sve je to izraženo kroz moćne simbole i slike. Da li je reč o ljubavi prema detetu, porodici ili muškarcu, uvek su to vrlo uskomešani osećaji. Tanja očajnički doziva ljubav i dovikuje:


"polomi ruke
otvori pregrade
za strujanja
sokova u kapilarima"
(ODA RUKAMA)


I spremna je da zbog nje da krši sva pravila.



"Zar ubica
nisam ja
koja palim
puteve do tebe."
(PRASTAJ)


Pa je ipak svesna koliko je ljubav nestvarna. Ponekad je postavlja u okvire noćne more, uz tragično shvatanje da je ljubav tek priviđenje:

"Stojis uz dovratak
i gledas me...
Prinosim usne tvojima
Osećam miris
zemlje.
Ljubim ti suze
sto prolivas
za gola stopala,
sasusena bedra
i nemu lobanju
,,Moje si utociste.
Volim te dugonoga.''
kazes
i nestanes."
(UTOCISTE)


Dobro ona zna koliko je teško voleti i koliko je teško otvoriti se jer:



"krila mi spavaju.
Teska gvozdena vrata
u stisnutim mi zubima,
s crnim srcem,
s crnim mislima
u grudima.
Sjajno secivo
mi u ocima,
Strance
nisi dobrodosao."
(SUSRET)


Pa ipak, ona nikad ne odustaje od ljubavi i suočiće se sa svim nevoljama zbog nje:



"I kad bi iz zemlje iskopali pse
Da laju na mene,
Volim te!
I kada bi budućnost,
Premestili iza mene,
Volim te i ne dam!"
(LJUBAV)


I čekaće - ako treba kroz čitavu večnost:



"Oci su mi jos bistre
i plave
u njima je odraz tvoj .
Kad viknem tvoje ime
Ptice i sve zivotinje
umuknu
Ako me ikada potrazis
u svojim snovima,
znas gde ces me naci
U zamku kako uz prozor
stojim"
(SALAS)





Нема коментара: